Situació del mercat
El canvi de paradigma generat pel COVID, ha accelerat i ha fet evolucionar els hàbits de compra del consumidor cap a un escenari on la integració de la tecnologia juga un paper clau en el desenvolupament del sector retail.
La simbiosi entre botigues físiques i digitals, la transformació del punt de venda per a generar experiències diferenciades en els clients o la implementació d'intel·ligència artificial per a la millora dels processos, suposa una gran oportunitat de negoci.
Reptes del sector
Incrementar la rendibilitat i la seguretat
Les solucions de vídeo en el sector retail han estat i són un gran aliat per a millorar la seguretat de clients i empleats, així com prevenir pèrdues. No obstant això, per a optimitzar la seguretat i maximitzar la gestió del punt de venda, el sector ha d'evolucionar cap a la integració d'intel·ligència en els seus sistemes de vídeo en xarxa.
Millorar l'experiència d'usuari
La digitalització dels espais físics representa una oportunitat d'or per a connectar i fidelitzar als clients. S'ha de potenciar l'ús de tecnologies que afavoreixin una experiència de compra única i personalitzada.
Potenciar entorns omnicanal
El contacte amb el client ha de ser àgil i fluid. Els retailers han de fomentar interaccions senzilles i integrades que permetin obtenir una gestió eficaç de clients a través de qualsevol canal.
Optimitzar la gestió d'empleats
En un sector amb una gran variabilitat de torns i centres distribuïts, la correcta gestió dels horaris és un element altament sensible. S'han d'afavorir eines que facilitin la gestió del personal i fomentin la productivitat dels treballadors.

Referències del sector








Cas d'èxit
Solucions
L’ús de la IA aplicat al vídeo en xarxa obre la porta a l’optimització el punt de venda incrementant ingressos, maximitzant el rendiment i reduint costos.
Els sistemes de pagament per identificació biomètrica ajuden a incrementar els moments de consum i les vendes reforçant la competitivitat.
Els serveis de localització o l’assistència contextual permeten generar experiències d’alt valor que afavoreixen la fidelització.
L’ús de contact center o de les comunicacions unificades generen experiències connectades i úniques als clients en tot moment.
Els sistemes de control horari afavoreixen una gestió simple, centralitzada i integrada que ajuda a millorar l’eficàcia en l’administració dels RRHH.
Situación del mercado
