CAS D'ÈXIT
SANT DALMAI
Sant Dalmai S.A.U. va néixer en 1964 com un projecte de dos amics lligats al món de la xarcuteria.
Avui, 50 anys més tard, Sant Dalmai compta amb una plantilla de mes de 150 empleats i disposa de la més avançada tecnologia en traçabilitat i seguretat alimentària.
Compta amb una superfície industrial d’aproximadament 12.000 m².
El repte
Sant Dalmai disposava d’una plataforma telefònica analògica obsoleta que no li permetia treure tot el rendiment a les seves comunicacions d’empresa. Sota aquest context, necessitava migrar la seva telefonia a IP i implantar comunicacions unificades.
No obstant això, fer el salt a la telefonia IP, implicava tenir en consideració una sèrie de condicionants propis d’una empresa dedicada a la producció càrnica:
- Talls de comunicació a fàbrica. Per produir i mantenir els embotits en òptimes condicions de fred i conservació, les parets de la fàbrica han d’estar altament aïllades de l’exterior, això genera importants talls en les comunicacions.
“Dins de la fàbrica no tenim cobertura mòbil, no podem utilitzar 3G”
- Necessitat de terminals robustos a l’obrador. L’elaboració d’embotits implica un procés de manipulació que exigeix terminals altament robustos, capaços de suportar condicions d’humitat. L’ús de smartphones queda descartat.
- Necessitat de trucades per veu IP a l’oficina. Fora de fàbrica, l’objectiu per als diferents perfils d’usuari, tant d’oficina com aquells connectats mitjançant VPN, es centra en poder realitzar trucades per veu IP.
“Per una empresa industrial on hi ha diferents tipus de treball, es molt important que cada persona tingui l’eina de comunicació més adient i més còmode per la seva feina” “Treballar amb algú que coneix totes les opcions i sàpiga integrar-les es molt important. Instel ho ha fet possible”
Director TIC
Sant DalmaiLa solució
Una vegada recollides les necessitats de Sant Dalmai, Instel va dissenyar una proposta per a la migració de la telefonia analògica a IP, mitjançant la implantació d’una plataforma telefònica física (On-Premise) que els permetés continuar treballant amb terminals robustos a fàbrica, tipus DECT, i que alhora els aportés totes les funcionalitats de les comunicacions unificades per als empleats d’oficina (i fora d’ella).
Els elements implantats han estat:
- Plataforma telefònica AVAYA IP OFFICE 500 V2
- Llicencies de comunicacions unificades multidispositiu: Power User IPO R11ra Station
- Llicencies per a línies troncals (SIP Trunk)
- Terminals IP + llicencies per a Avaya IP Endpoints (IP Office R10)
- Implantación de Antenas DECT
Actualment, Sant Dalmai compta amb una plataforma de comunicacions unificades que mitjançant l’ús d’un canal primari els hi permet realitzar trucades nacionals i un enllaç troncal (SIP trunk) per a trucades internacionals.
Instel ha proporcionat en el projecte els seus serveis de consultoria, enginyeria i implantació de la solució.
Beneficis
Usuaris d’oficina
- Increment de la col·laboració i la productivitat.
La implantació de VOIP ha permès l’ús de softphone, eliminat la necessitat de dispositius físics per a realitzar trucades. Les trucades per software des del PC han agilitat les comunicacions i han proporcionat majors funcionalitats (Marcació ràpida, visualització d’usuaris, etc.)
- Comunicació en temps real des de qualsevol dispositiu.
Per als usuaris de perfil comercial amb mobilitat, l’ús del softphone en els smartphones corporatius, els permet gaudir de tots els avantatges de les comunicacions unificades amb independència del dispositiu utilitzat.
Usuaris amb VPN
- Accessibilitat des de qualsevol lloc.
Per a aquells usuaris que teletreballen i es connecten per VPN, ara poden realitzar trucades directament a les extensions com si estiguessin a l’oficina.
- Reducció de costos en trucades internacionals.
Mitjançant connexió VPN, les trucades internacionals es realitzen com si fossin trucades locals.