CAS D'ÈXIT
EKAMAT
Ekamat implanta des de fa més de 40 anys software de negocis orientat a millorar el funcionament de les empreses, sent especialistes en la implantació de ERP & CRM de Microsoft Dynamics, solucions capdavanteres per a Pymes. Personalitzen projectes i ofereixen solucions sectorials adaptades a la casuística de les empreses. Disposen d’oficines a Barcelona, Madrid, València, Mallorca i Saragossa.
El repte
Ekamat disposava d’una plataforma telefònica analògica obsoleta que limitava el funcionament de les comunicacions d’empresa: Lentitud en la transferència de trucades, dificultat per a la gestió i habilitació del contestador, trucades en espera amb soroll de fons.
Davant aquesta situació, Ekamat va decidir modernitzar el seu sistema de telefonia, donant un salt cap a la telefonia IP i les comunicacions unificades. L’objectiu: Innovar, agilitar les comunicacions i disminuir el nombre de terminals físics.
“La instal·lació d’Avaya en les nostres oficines suposa comptar amb una solució innovadora que agilitza la comunicació tant interna com externa. A més, hem rendibilitzat la nostra inversió en telecomunicacions”
Angel Nuño
Director General EkamatLa solució
Per realitzar la implantació, Ekamat es va posar en contacte amb Instel, empresa de telecomunicacions amb una llarga trajectòria en la implantació de projectes de telefonia IP.
Una vegada recollides les necessitats d’Ekamat, es van presentar les solucions d’Avaya, fabricant capdavanter en solucions de comunicacions unificades per al sector B2B.La renovació del sistema de telefonia es va implementar a les seus de Ekamat: Barcelona, Madrid i València.
Previ a la implantació de la solució, es va adequar el cablejat de les oficines de Barcelona, incloent nous punts de cablejat, la reconducció de latiguets, el sanejament d’armaris repartidors i la certificació d’enllaços, amb l’objectiu de deixar la xarxa preparada per la implantació de la solució de Veu IP.
Una vegada adequat el cablejat es va implementar la solució de comunicacions unificades AVAYA IP Office 500 v2, la solució de col·laboració que permet integrar telefonia, missatgeria, conferència, contact center, vídeo i comunicacions unificades en una única plataforma amb independència de la ubicació de l’usuari i del dispositiu utilitzat.
El mòdul central de AVAYA IP Office 500 v2 es va implantar en les oficines de Barcelona i en la resta de seus només va ser necessari instal·lar les llicències en els PC dels empleats. D’aquesta manera, s’ha obtingut un sistema únic i centralitzat.
Els elements instal·lats han estat:
- Plataforma telefònica IP Office (IP500 V2 Avaya)
- Llicències Avaya IP Office (IPO LIC R9.1)
- Mòdul de comunicacions unificades: IP OfficeUnified Communications moduli V2
- SIP Trunk (IPO R9 SIP Trunk)
- 2 Telèfons: IP Phone 1608-I Blk Avaya
- Audifons Jabra UC Voice™ 550 Mico
- Serveis Instel: Instal·lació, configuració, formació i manteniment de la solució
Beneficis
Corporació
- Modernització de la tecnologia. El salt de la telefonia analògica a la telefonia IP ha dotat a Ekamat d’un sistema de comunicacions capdavanter i robust.
- Millora de la col·laboració. La possibilitat de comunicar-se des de qualsevol lloc i dispositiu ha permès reforçar la mobilitat d’empleats i garantir una comunicació continuada.
- Augment de la productivitat. La solució de Avaya IP Office està permetent optimitzar l’agilitat i la flexibilitat en les trucades.
- Millora del servei al client. Major control en la gestió de trucades i per tant una millora en la qualitat de servei ofert als clients.
- Reducció del volum de terminals físics. La instal·lació de llicències en els pc dels usuaris ha permès reduir el nombre de terminals.
Departament Financer
- Rentabilització de la inversió. Ràpida tornada de la inversió realitzada i eliminació dels costos de trucades entre seus
Departament Sistemes
- Flexibilitat i escalabilitat de la solució. Permet ampliar la solució en funció de les necessitats de creixement de Ekamat.