El futur de les comunicacions a l’empresa
Segons diverses publicacions, la definició de comunicacions unificades és utilitzada pels proveïdors de tecnologies de la informació per designar la integració dels “serveis de telefonia, missatgeria unificada (la mateixa safata d’entrada per correu electrònic, correu de veu i fax), missatgeria instantània corporativa, conferències web i estat de disponibilitat de l’usuari en una sola i innovadora experiència per als col·laboradors i per al personal que administra i dona manteniment a la infraestructura “.
En aquest 2020 que està sent un autèntic repte per a la societat en el seu conjunt, les comunicacions unificades estan sent claus en el manteniment de molts llocs de treball, fent possible la col·laboració remota dels equips al cobrir totes les necessitats de comunicació dels empleats en qualsevol lloc i des de qualsevol dispositiu.
Des·de INSTEL, com a especialistes en la implementació i manteniment de solucions de comunicació unificades en l’empresa, hem elaborat aquesta guia amb la qual esperem poder resoldre els dubtes més freqüents sobre aquests tipus de comunicacions..
¿Què entenem per comunicacions unificades?
Podem definir les comunicacions unificades com aquelles solucions de comunicació integrades per optimitzar els processos de negoci. Aquest concepte de comunicació unificada no es delimita a un sol producte o servei, sinó que engloba diferents solucions, incloent missatgeria (correu electrònic, missatgeria instantània, veu i vídeo), telefonia, conferència, estat de presència (telefònica i en línia), coneixement i estat dels dispositius, i l’ús compartit i col·laboratiu de la informació, que s’agrupen en una interfície d’usuari.
¿ A qui es dirigeixen les comunicacions unificades?
A les empreses que busquen ser competitives en un entorn inestable com el que estem vivint, en què necessiten flexibilitat per poder oferir els seus productes i serveis de manera àgil i rendible.
Els avenços de la societat fan que el treball presencial a l’oficina cada vegada tingui menys pes en les empreses més disruptives, en les que busquen atreure el talent amb la possibilitat de treballar des de casa, des de sucursals en altres països o fins i tot des de les oficines de l’ client. Aquests entorns dinàmics demanen solucions de comunicació adaptables a les necessitats de moment, amb les quals poder contactar de manera senzilla, tant internament com amb clients en qualsevol moment i lloc.
Les comunicacions unificades permeten que els membres de les empreses puguin estar en contacte permanent en entorns de treball presencials o en remot.
¿Per què utilitzar comunicacions unificades?
Per respondre a aquesta pregunta, des-de INSTEL ens agradaria destacar les següents avantatges de l’ús de comunicacions unificades a l’empresa:
Des del punt de vista de l’responsable / manager / director::
- Gestió d’equips
- Consulta senzilla dels informes d’accés i activitats dels membres.
- Augment de la productivitat
- Tant l’estat de presència, com la missatgeria unificada i l’ús de telefonia VoIP optimitzen processos que porten a un estalvi de el temps destinat a ells, millorant l’eficiència i per tant la productivitat dels equips.
- Millora de l’atenció a client:
- La integració amb aplicacions d’escriptori per a empreses, com Microsoft Office i eines com sistemes d’entrada amb intercomunicador, càmera IP i aplicacions web, ens proporcionen els estris necessaris per millorar el servei a client.
Però també des del punt de vista del treballador::
- Optimizació:
- Comunicació més fluïda entre equips de treball, departaments, personal extern i clients.
- Mobilitat:
- Possibilitat de treballar en remot amb les mateixes prestacions que tindria en el seu lloc de treball físic aprofitant les tecnologies DECT i IP.
¿Les comunicacions unificades també són per a PIMES?
ABSOLUTAMENT. Com hem esmentat anteriorment les comunicacions unificades milloren la productivitat i incentiven l’estalvi mitjançant la integració de diferents plataformes. Una reducció en els costos significativa per a una PIME que farà que la seva competitivitat millori.
Tendències i futur
Des-de INSTEL veiem l’evidència que les comunicacions unificades són el camí que han de prendre aquelles empreses que independentment de la seva mida volen optimitzar els seus processos de negoci.
La societat en el seu conjunt i la força laboral en particular, reclamen solucions en les que la seva mobilitat estigui garantida. Gràcies a la integració de les comunicacions les empreses compten amb eines vàlides per comunicar d’una manera eficaç, en tot moment i lloc.
Com a especialistes en solucions de telecomunicació amb gairebé 50 anys d’experiència en el mercat, en INSTEL podem assessorar-te sobre les diferents opcions actualment disponibles, perquè puguis escollir la que més s’adapti a les necessitats del teu negoci o crear una solució ad hoc.