La seguretat i identificació de persones cobra especial rellevància en sectors com les entitats de joc i oci (Casinos, bingos, gimnasos, clubs, etc.). L’alt volum d’usuaris que accedeixen a aquestes instal·lacions (clients nous i/o recurrents, treballadors, visites) requereix de solucions de gestió d’usuaris i seguretat que facilitin el seu control, agilitzin els processos d’identificació i fins i tot permetin la restricció d’entrada a certs usuaris (Per exemple en casinos: usuaris amb ludopatías).

En el següent post volem donar a conèixer què elements cal tenir en consideració a l’hora d’implantar o renovar una solució de control d’accés en centres d’oci.

Elements clau a nivell de dispositius de lectura, enregistrament i captura de dades:

  • Màxima seguretat. La privacitat de dades dels clients ha d’estar garantida mitjançant:
    • Combinació de diverses tecnologies. Per oferir una màxima seguretat en els accessos és clau combinar diverses tecnologies. Per exemple, la captura de petjades mitjançant solucions de biometria combinada amb targetes RFID.
    • Anti manipulació de dispositius. Han d’incorporar un mòdul que possibiliti l’autenticació de targetes, la privacitat de les dades que circulen per la xarxa i mantenir la integritat dels mateixos així com detectar la manipulació dels dispositius.
  • Escalabilitat de la solució. En entorns com el de l’oci, és important que els dispositius d’accés implantats siguin solucions escalables que no limitin el creixement futur de la solució (Obertures de nous locals, ampliació d’instal·lacions. etc.). Ha de permetre escalar el sistema de forma homogènia, senzilla i sense costos ocults en el llicenciament.
    • Elements claus en la gestió d’accessos i credencials:

    • Gestió simple i detallada dels accessos. El software de control d’accés ha d’actuar com una eina intuïtiva que permeti als centres d’oci:
      • L’administració dels dispositius de control d’accés de forma remota
      • La gestió del control d’accés en organitzacions “multi-centre”
      • Proporcionar informació precisa de cada client/treballador, els seus privilegis d’accés i els seus últims moviments.
      • Obtenció d’informes detallats dels accessos realitzats pels usuaris. Eines de filtrat i exportació de la informació.
      • Integració de serveis en una sola targeta intel·ligent. Sovint, els diferents serveis que ofereix una local d’oci (control d’accés, pagament en màquines de vending, zona de bar/restaurant, targeta per a pàrquing, accés a taquilles, etc.) requereixen cadascuna d’elles de diverses contrasenyes o múltiples suports. Una solució de gestió d’accessos ha de permetre oferir un ID personal multifunció, sota el qual integrar tots els serveis en un únic dispositiu.
      • Gestió i fidelització de clients. L’experiència del client és un eix clau en empreses d’oci, per això la gestió del control d’accés també ha de contribuir a treballar la qualitat de servei. En aquest sentit, la informació que ens proporciona el control d’accés a nivell d’usuari, privilegis i últims moviments permet identificar clients VIP i per tant treballar el tracte amb el client “in situ”.
      • Integració amb altres softwares. Aquestes solucions de control d’accés han de poder vincular-se amb softwares de gestió de clubs, fidelització de clients, així com integrar-se amb altres subsistemes de seguretat per la validació dels accessos.

      En Instel posem a la seva disposició les solucions més avançades i segures en control d’accés i presència per a les seves instal·lacions. Si desitgen ampliar informació sobre els nostres serveis, no dubti a contactar-nos.